نشست هماهنگی ساماندهی اشتغال اتباع

جلسه هماهنگی و توجیهی طرح ضرورت تسریع در ساماندهی حوزه اشتغال اتباع در سمنان برگزار شد.

سرپرست امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان با حضور نمایندگان فرمانداری‌ها ، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل راه و شهرسازی ، اداره کل امور عشایری ، اداره کل صنعت معدن تجارت ، رئیس اتاق اصناف ، رئیس اتاق بازرگانی صنایع ، معادن و کشاورزی استان ، نماینده دفاتر کفالت استان ، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان در سالن جلسات اداره کل امور اتباع استان سمنان برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل اتباع استان سمنان، یوسف کلیچ سرپرست امور اتباع استان سمنان در این جلسه با اشاره به سیاست های سازمان ملی مهاجرت و طرح و برنامه های در حال اجرا در حوزه ساماندهی اتباع مجاز و پالایش و طرد اتباع غیر مجاز که به شکل غیر قانونی در کشور حضور دارند تاکید کرد اقدامات در حال انجام از شکل سنتی که در گذشته بوده اکنون تغییر کرده و با ساز و کارهای قانونی جدی تر در حال انجام است.

ایشان در ادامه با تاکید به طرح سپرده گذاری اتباعی که در طرح بازشماری و سرشماری ثبت نام نموده اند اشاره داشت که روند اداری و قانونی این طرح با جدیت در حال انجام است و بزودی ضمن صدور و رونمایی از دفترچه های سپرده گذاری توسط سپرده گذاران در استان طی برنامه ای تحویل داده می شود .

کلیچ سرپرست امور اتباع استان سمنان در ادامه گفت هیچ اتباع غیر مجازی تا پایان امسال حق ماندن در ایران و استان ندارد قطعا با اتباع غیر مجاز برخورد قانونی صورت می پذیرد و تا پایان امسال باید مهاجرین و اتباع غیر مجاز از استان طرد و خارج شوند .

بحمدالله با بررسی های صورت گرفته از سال گذشته تا کنون اتباع غیر مجازی که از استان طرد شده اند بازگشت مجدد نداشته اند و این بیانگر کنترل مرزها و عزم ملی در ساماندهی اتباع غیر مجاز می باشد.

یوسف کلیچ بیان داشت با توجه به برخی مشاغلی که توسط اتباع و مهاجرین خارجی دارای مدرک قانونی و مجاز که در سطح استان مشغول به کار می باشند نسبت به نیازمندی استان به حضور اتباع در برخی مشاغل نسبت به رسیدگی ، ساماندهی و بررسی مسائل مختلف از اعضاء حاضر در جلسه خواستار شد و نسبت به اجرای طرح و برنامه های ابلاغی سازمان ملی مهاجرت در ساماندهی اتباع خواستار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار